آرشیو فروردین ماه 1399

شركت تبليغاتي

خريد ويو پست چيست؟

۱۰۲ بازديد ۰ نظر

شبكه اجتماعي تلگرام يكي از محبوب‌ترين شبكه‌هاي اجتماعي در نزد ايرانيان است كه افراد بسياري به استفاده از آن مي‌پردازند. به دليل همين محبوبيت، كانال‌هاي تلگرامي متعددي به وجود آمده‌اند كه هر كدام در زمينه‌اي خاص فعاليت مي‌كنند. در رابطه با كانال‌ها دو مورد است كه از اهميت بالايي برخوردار است؛ يكي اعضاي كانال و ديگري ويو پست‌هاي كانال. به دليل اهميت اين دو مورد ادمين‌هاي كانال‌هاي تلگرامي به دنبال افزايش ممبر و افزايش ويو پست‌هاي خود هستند. در اين مقاله با ما همراه باشيد تا راهكارهاي افزايش ويو پست‌ها به خصوص خريد ويو تلگرام را توضيح دهيم. براي خريد ويو، از طريق آيدي yaraplus2@ و يا شماره ۰۹۹۲۳۱۴۰۶۷۲ با كارشناسان سايت خريد ممبر تلگرام تماس بگيريد.

ويو تلگرام چيست؟

قبل از همه بهتر است با ويو تلگرام آشنا شويم. ويو پست تلگرام كه به سين پست نيز معروف است، شامل يك عدد است كه اين عدد نشان‌دهنده افرادي است كه پست كانال مد نظر را ديده‌اند. به دليل ويژگي كه ويو پست تلگرامي دارد، اين مورد در بين ادمين‌هايي كه در اين شبكه اجتماعي كانال دارند، اهميت بسياري دارد.

 ويو تلگرام به نوعي نشان‌دهنده‌ي محبوبيت كانال در بين ممبرهاي آن است؛ هر چه ويو پست‌هاي كانال بيشتر باشد، كانال با ارزش‌تر محسوب مي‌شود. به همين دليل تنها بالا بردن ممبرهاي كانال كمك به موفقيت كانال نخواهد كرد؛ بلكه در كنار آن ويو پست‌ها نيز از اهميت بالايي برخوردار است.

افزايش ويو پست‌هاي كانال مي‌تواند وابسته به موارد مختلفي چون كم بودن اعضاي غير فعال كانال و برقراري و تعامل بالاي مخاطبان با پست‌هاي كانال باشد. بسياري از ادمين‌هاي تلگرامي در ابتدا كانالي تاسيس كرده و محتواهاي خوبي نيز توليد مي‌كنند ولي پس از مدتي با مشكلات كمبود ممبر و ويو پست مواجه مي‌شوند كه مي‌توانند آن را از طريق خريد ممبر و خريد ويو تلگرام جبران كننند.

 براي برطرف كردن مشكل كمبود ممبر سايت خريد ممبر تلگرام روش‌هاي مختلفي را در اختيار مخاطبان قرار مي‌دهد كه با جستجو در سايت مي‌توانيد با روش‌هاي افزايش ممبر كانال تلگرامي آشنا شويد.  براي برطرف كردن مشكل كمبود ويو پست‌ها نيز راه‌حل‌هاي مختلفي وجود دارد كه در ادامه در رابطه با راهكارهاي افزايش ويو پست تلگرام و مزايا و معايب هر كدام صحبت خواهيم كرد.

۱٫     تبليغات هدفمند و موثر براي افزايش ويو

يكي از موثرترين روش‌ها براي افزايش ويو تبليغات است. با تبليغات افزايش ممبر و همچنين افزايش ويو پيدا خواهيد كرد. ممبرهاي اضافه شده توسط تبليغات، اگر توليد محتواي خوبي داشته باشيد و پست‌هاي باكيفيت در كانال خود قرار دهيد، به يكي از طرفداران پروپاقرص كانال شما تبديل مي‌شوند و آن را به دوستان و آَشنايان خود نيز معرفي مي‌كنند. با اين كار افزايش ممبر بيشتري نيز خواهيد داشت. هر چه كانال افزايش ممبر واقعي داشته باشد به تدريج ويو كانال نيز بهتر شده تا جايي كه كانال مد نظر در زمره كانال‌هاي باارزش تلگرامي قرار مي‌گيرد.

 نكته مهمي كه حائز اهميت است اين است كه تبليغات تاثير بسياري در موفقيت كانال شما خواهد داشت ولي هزينه بالايي در پي دارد؛ از اين‌رو همگان از اين روش استفاده نكرده و به دنبال روش‌هاي جايگزين مي‌گردند. مورد ديگري كه وجود دارد تبادل با ديگر كانال‌هاي تلگرامي است كه اين نيز نوعي تبليغ است و مي‌تواند منجر به افزايش ممبر و در نهايت افزايش ويو كانال شود. اين روش مي‌تواند رايگان و يا همراه با هزينه باشد كه انتخاب آن بر عهده ادمين كانال خواهد بود.

۲٫     حذف مخاطبيني كه با كانال شما تعامل ندارند.

ممكن است شما كانالي با اعضاي زياد داشته باشيد ولي ويو پست‌هاي شما كم باشد. دليل اين امر وجود ممبرهايي چون ربات‌ها، منابع اسپم و اكانت‌هاي پاك شده هستند. با حذف اين ممبرها ويو كانال خود را به تعداد اعضاي خود نزديك خواهيد كرد.

 با اين كار ميزان ممبرهاي كانال را كاهش خواهيد داد ولي ويو پست‌ها را به درصد قابل توجهي مي‌رسانيد تا در نگاه اول، مخاطب راحت‌تر به كانال شما اعتماد كند و آن را به عنوان يك كانال معتبر در ذهن نگه دارد. البته اين كار وقت گير بوده و مي‌تواند براي ادمين كانال اذيت كننده باشد.

۳٫     توليد محتواي مناسب با استفاده از تمامي امكانات

همان‌طور كه گفته شد توليد محتواي خوب و بدون كپي مي‌تواند در كنار خريد ويو تلگرام، به افزايش ممبرهاي كانال شما كمك كند. همچنين اگر محتواي پستي مفيد باشد، ممبرهاي كانال با فوروارد آن به دوستان خود به افزايش ويو پست‌ها كمك خواهند كرد. از اين‌رو توليد محتواي خوب را با استفاده از تمامي امكانات تلگرام جدي بگيريد. در كانال خود پست‌هايي به صورت متن، عكس، ويديو و وويس آپلود كنيد تا مخاطبان با رنج گسترده‌اي از پست‌هاي متفاوت رو به رو شوند.

 اين كه تنها از محتواهاي به طور مثال متني در كانال خود استفاده كنيد پس از مدتي مخاطب را خسته خواهد كرد؛ از اين‌رو تركيب اين روش‌ها مي‌تواند كمك به سزايي به شما در افزايش محبوبيت كانالتان داشته باشد. البته بسيار پيش آمده كه فرد اگرچه محتواي بسيار خوبي توليد مي‌كند، ولي بازخورد مناسبي نگرفته است؛ به همين‌خاطر به دنبال راه‌هاي ديگري مانند خريد ويو تلگرام براي افزايش ممبر و ويو پست‌هاي كانال خود مي‌گردد.

با خريد ويو تلگرام به راحتي بازديد پست‌هاي خود را افزايش دهيد

در بين راه‌هاي گفته شده خريد ويو تلگرام مي‌تواند يكي از بهترين و پرسرعت‌ترين روش‌ها براي افزايش بازديد كانال شما باشد. اگر كانالي داريد كه با استفاده از راه‌هاي مختلف قادر به افزايش ويو آن نشده‌ايد، ما در سايت خريد ممبر تلگرام به شما خريد ويو را پيشنهاد مي‌كنيم. از ويژگي‌هاي اين روش مي‌توان به افزايش ويو پست كانال و به طبع افزايش اعتبار كانال اشاره كرد.

 همچنين چون اين بازديد توسط افراد واقعي رخ مي‌دهد، اين روش منجر به افزايش ممبرهاي كانال نيز مي‌شود. از اين‌رو با يك تير دو نشان زده و هر دوي اين موارد را با هزينه‌اي كمتر از تبليغات و زماني كمتر از ديگر روش‌هاي گفته شده به دست مي‌آوريد.

سخن پاياني

امروزه كسب و كارهاي ديجيتال جاي خود را در بين مردم باز كرده‌اند و تلگرام يكي از بهترين منابع براي فروش و يا عرضه خدماتتان هست. شما نيز مي‌توانيد از اين فرصت استفاده كرده و با ارتقاي كانال خود، كسب و كارتان را ارتقا دهيد. روش‌هاي گفته شده در بالا هر كدام داراي مزايايي هستند كه انتخاب بهترين روش مي‌تواند به شما كمك بسياري كند. در رابطه با خريد ويو تلگرام هر سوالي كه داريد مي‌توانيد با كارشناسان ما تماس بگيريد و سوالات خودتان را بپرسيد. سايت خريد ممبر تلگرام با پشتيباني بيست و چهار ساعته هر لحظه آماده پاسخ‌گويي به سوالات شماست.

خريد ممبر فيك چيست

۹۹ بازديد ۰ نظر

در بين شبكه هاي اجتماعي مختلف، تلگرام در بين مردم ايران محبوبيت بسياري دارد از اين‌رو افراد بسياري كانال هاي تلگرامي تاسيس كرده و براي به دست آوردن محبوبيت بيشتر به دنبال افزايش ممبر آن هستند. يكي از شيوه‌هاي رايج افزايش ممبر كانال تلگرام، خريد ممبر فيك است. اين روش را مي‌توان ارزان‌ترين روش افزايش ممبر كانال دانست تا به اين صورت اعتبار كانال در فضاي مجازي افزايش يابد. دليل ارزان بودن اين روش واقعي نبودن ممبرها هستند و به همين دليل نام ممبر فيك و يا غيرواقعي را يدك مي كشند. براي خريد انواع ممبر واقعي و فيك، از طريق آيدي yaraplus2@ و يا شماره ۰۹۹۲۳۱۴۰۶۷۲ با پشتيبان‌هاي سايت خريد ممبر تلگرام در ارتباط باشيد.

ممبر پاپ آپ

ممبر فيك چيست و داراي چه ويژگي‌هايي است؟

همان‌طور كه گفتيم افزايش ممبر به صورت ممبر فيك از ساده‌ترين و سريع‌ترين روش‌هايي است كه به كمك آن مي‌توان تعداد اعضاي يك كانال و يا گروه را بالا برد. ولي حتما اين سوال براي شما پيش مي‌آيد كه ممبر فيك از كجا آمده است؟ ممبر فيك اكانت‌هايي هستند كه توسط شماره‌هاي مجازي ساخته شده و شخص حقيقي در پشت اين اكانت‌ها وجود ندارد. گفتني است كه اين اكانت‌ها مي‌توانند از كشورهاي مختلف باشند.

طي اين مدت تلگرام يك بار جلوي ثبت‌نام شماره‌هاي مجازي آمريكا را گرفت ولي پس از مدتي دوباره آن را آزاد كرد و پس از آن دوباره خريد و فروش ممبر فيك رونق يافت. اين نكته را بايد بدانيد كه ممبرهاي فيك پس از مدتي توسط تلگرام حذف مي‌شوند؛ از اين‌رو تا زماني كه آن‌ها را در كانال خود داريد بايد نهايت استفاده را از حضورشان ببريد.

آن‌چه بايد در رابطه با ممبر فيك بدانيد.

از مهم‌ترين عيب‌هاي ممبرهاي فيك مي‌توان به بازديد نخوردن پست‌هاي كانال توسط اين ممبرها اشاره كرد. ممبر فيك تنها عدد ممبرهاي كانال شما را افزايش مي‌دهد و تاثيري در ويو پست‌ها نخواهد گذاشت. ممبر فيك داراي نام و عكس پروفايل است و از نظر ظاهري تفاوتي با ممبر واقعي ندارد. پس از اضافه شدن ممبرهاي فيك به كانال و يا گروه شما، ريزش آن‌ها بسيار كم بوده و شايد در حد چندين درصد محدود ريزش اتفاق بيفتد. ممبر فيك را مي‌توان تا ۳۰ هزار نفر و يا حتي بيشتر خريداري نماييد كه البته بهتر است مقدار آن، آنچنان بالا نباشد كه كمبود ويو پست‌هاي كانال شما به راحتي به چشم بيايد.

چرا خريد ممبر فيك توصيه مي‌شود؟

اين روزها كسب و كارهاي اينترنتي بسياري در ايران به وجود آمده‌اند كه يكي از مهم‌ترين منابع فروششان كانال‌هاي تلگرامي است. حتما ديده‌ايد كه در فروش حضوري، فروشگاه مد نظر هر چه شلوغ‌تر و پر جمعيت‌تر باشد مردم به خريد از آن مكان توجه بيشتري مي‌كنند. از اين‌رو افرادي كه داراي كانال تلگرامي هستند و در اوايل مسير خود قرار دارند، به خريد ممبر‌هاي فيك تلگرام رو مي‌آورند تا با افزايش ممبرهاي كانال خود توجه بيشتري را به خود جلب كنند.

هر چه يك كانال معروف‌تر شود و در بين مردم بيشتر بچرخد، طرفداران بيشتري به دست آورده تا جايي كه ديگر مردم به فيك بودن و يا نبودن برخي از ممبرهاي آن كانال توجهي از خود نشان نمي‌دهند. به طور كل كانال‌ها و يا گروه‌هايي كه در ابتداي تاسيس كانال و يا گروه خود قرار دارند، با خريد ممبر فيك به نوعي ره چند ساله را يك شبه طي نموده و توجهات لازم را به سمت كانال خود به دست مي‌آورند. داشتن ممبر بيشتر باعث مي‌شود تا افرادي كه به صورت واقعي كانال مد نظر را دنبال مي‌كنند، به آن اعتماد پيدا كرده و آن را به افراد خانواده و فاميل خود نيز معرفي كنند. همين امر موجب افزايش ممبر كانال شما به صورت واقعي نيز مي‌شود.

ممبر فيك تلگرام چه مزايايي دارد؟

افزايش ممبر تلگرام به صورت فيك به سرعت اتفاق مي‌افتد، به صورتي كه تا ۲۴ ساعت بعد از خريد ممبر فيك، ممبرها به كانال مد نظر اضافه مي‌شوند. از اين‌رو مدير كانال مي‌تواند وقت خود را صرف كارهاي ديگري در رابطه با كانال كند. به طور مثال ممبر فيك مي‌تواند نگراني كمبود ممبر كانال تلگرام را از ذهن مدير كانال دور كرده و باعث شود كه مدير پست‌هاي بهتري با محتواهاي مناسب‌تر توليد كند و به نوعي بيشتر وقت خود را صرف توليد محتواي خوب كند تا جايي كه همين محتواي خوب به افزايش ممبر كانال او كمك كند.

توليد محتواي مناسب مي‌تواند تاثير به سزايي در افزايش ممبرهاي كانال شما داشته باشد. براي داشتن بهترين محتواها تركيبي از متن، عكس و ويديو را در كانال تلگرامي خود پست كنيد. از ديگر مزاياي خريد ممبر فيك، ماندگاري آن‌ها تا حداقل ۲ سال است. البته پس از ۲ سال ممبرهاي فيك ريزش پيدا مي‌كنند ولي مدير كانال در همين مدت مي‌تواند به روش‌هاي اصولي براي افزايش ممبر كانال خود اقدام كند.

ممبر پاپ آپ

آيا ممبر فيك به صورت رايگان وجود دارد؟

حتما تبليغ‌هاي متنوعي با عنوان ممبر فيك رايگان تا به حال ديده‌ايد؛ ولي توصيه ما به شما اين است كه در پي اين تبليغ‌ها نباشيد. اين چنين تبليغ‌ها مي‌توانند موجب هك حساب كاربري شما، افزايش تبليغ‌هاي ارزش افزوده، حذف شدن اكانت و … شوند. پس اگر به دنبال خريد ممبر‌هاي فيك هستيد بهتر است از راه اصولي آن پيش رفته و از سايت‌هاي معتبر مانند خريد ممبر تلگرام آن‌ها را خريداري نماييد.

 همچنين افرادي كه ادعاي افزايش ممبر كانال شما به صورت فيك و رايگان دارند، ممكن است به بهانه افزايش ممبر كانال، وارد اكانت شما شده و پس از آن شما را از اكانت خارج كرده و اقدام به سواستفاده از كانال شما بكند. البته برخي خود به اين فكر افتاده كه با ساخت شماره مجازي و جوين شدن در كانال خود ممبرهاي كانال خود را افزايش دهند كه اين روش نيز به نوعي رايگان محسوب مي‌شود. ولي روش به شدت وقت‌گيري بوده و به صورت انبوه نيز بسيار سخت خواهد بود؛ از اين‌رو خريد ممبر فيك در همه حال توصيه مي‌شود.

سخن پاياني

شايد خريد ممبر‌هاي فيك به دليل بي تاثير بودن آن در ويو پست‌هاي كانال به نظر بي‌فايده برسد ولي براي افرادي كه تازه كانال خود را تاسيس كرده‌اند و به دنبال افزايش محبوبيت هستند مي‌تواند راه ميان‌بري و قابل اطميناني باشد. در صورت تمايل به خريد ممبر فيك تلگرام و يا داشتن هر گونه سوال در رابطه با اين نوع از ممبرها مي‌توانيد با كارشناسان ما تماس بگيريد.

خريد ممبر اجباري

۱۲۳ بازديد ۰ نظر

به دنبال روشي براي افزايش تعداد ممبرهاي خود كانال تلگرامي خود هستيد؟ روشي مطمئن براي افزايش ممبر تلگرام مي‌خواهيد؟ براي اطلاع از نحوه خريد و همچين اطلاعات بيشتر در رابطه با خريد ممبر اجباري مي‌توانيد با شماره تماس ۰۹۹۲۳۱۴۰۶۷۲ و آيدي @yaraplus2 در تماس باشيد. ممبرها در كانال‌هاي تلگرام نقش اساسي را بازي مي‌كنند. عدم وجود ممبر در كانال را مي‌توان مساوي دانست با شكست كسب و كار. از همين رو مديران كسب و كارهاي مبتني بر تلگرام به دنبال روش‌هايي هستند كه بتوانند به سرعت ممبرهاي كانال و گروهاي خود را به اندازه دلخواه افزايش دهند. روش‌هاي مختلفي براي افزايش ممبر وجود دارد از خريد ممبر اجباري تلگرام گرفته تا توليد محتوا، شما بايد بسته به موضوع كانال و همچنين استراتژي مورد نظر خود روشي را از ميان روش‌هاي معرفي شده در اين مقاله انتخاب نماييد.

لازم به توضيح است كه روش‌هاي افزايش ممبر به دو دسته كلي زود هنگام و طولاني تقسيم بندي مي‌شوند. همان طور كه گفته شد ممبرها عنصري حياتي در شكست يا موفقيت يك كسب و كار مبتني بر تلگرام هستند. شركت طراحي سايتي را در نظر بگيرد كه از بهترين برنامه نويسان ايران براي پروژه‌هاي خود استفاده مي‌كند؛  آيا اين شركت بدون داشتن پروژه و درخواست كننده سايت مي‌تواند به فعاليت خود ادامه دهد؟ كسب و كارهاي تلگرامي به همين صورت است، شما بدون داشتن مشتري و مخاطب راه به جايي نخواهيد برد. در روش‌هاي نام برده شده در بالا ما با استفاده از استراتژي و همچنين گاهي صرف هزينه اندكي اقدام به افزايش ممبرهاي كانال خود مي‌كنيم؛ توليد محتواي مناسب را شايد بتوان يكي از مناسب‌ترين راه‌ها براي افزايش مخاطبان در نظر گرفت اما اين روش به دليل طولاني بودن فرآيند جذب ممبر كمتر مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

اداجباري

معرفي روش‌هاي زود هنگام افزايش ممبر كانال تلگرام

همان طور كه گفته شد ما دو روش كلي براي افزايش تعداد ممبرهاي كانال خود پيش رو داريم يكي روش‌هاي طولاني مدت مانند توليد محتوا و ديگري روش‌هاي زود هنگام مانند خريد ممبر اجباري و واقعي در ادامه به بررسي روش‌هاي زود هنگام افزايش ممبر خواهيم پرداخت و از مزيت‌هاي اين روش در مقاله روش‌هاي افزايش ممبر خواهيم گفت.

خريد ممبر اجباري، ممبر واقعي با طعم اجبار

يكي از روش‌هاي رايج براي افزايش ممبر را مي‌توان خريد ممبر اجباري در نظر گرفت. در اين روش شما با توجه به ميزان درخواست ممبر، هزينه پرداخت خواهيد كرد. در اين روش شما در سريع‌ترين زمان ممكن به تعداد دلخواه ممبر خواهيد رسيد. اين روش به نسبت روش خريد ممبر فيك مزيت‌هايي دارد كه يكي از مهم‌ترين آن‌ها را مي‌توان واقعي بودن ممبرها در نظر گرفت. در اين روش شما با ممبرهاي واقعي سر و كار داريد به همين دليل پيشنهاد مي‌شود قبل از خريد ممبر اجباري حتما برنامه و استراتژي مناسب براي توليد محتواي كانال خود داشته باشيد. در يك بررسي كلي مي‌توان مزيت‌هاي اين روش را به صورت زير دانست.

  • افزايش ممبر به تعداد دلخواه
  • افزايش ممبر واقعي
  • افزايش ميزان ويو پست‌هاي انتهايي كانال
  • افزايش نرخ تعامل كاربران با كانال
  • هزينه مناسب و معقول به نسبت ديگر روش‌ها

اداجباري

افزايش ممبر به روش اجباري به سه حالت كلي انجام مي‌شود كه در ادامه هر مورد را بررسي خواهيم كرد.

افزايش ممبر اجباري به روش معمولي

يكي از رايج‌ترين روش‌ها براي افزايش ممبر را مي‌توان خريد ممبر اجباري به روش معمولي در نظر گرفت. در اين روش كاربران اد شده به كانال شما با ارسال نوتيفيكيشني از اضافه شدن خود در كانال شما آگاهي خواهند يافت؛ به همين دليل  اين روش نسبت به ديگر روش‌ها ميزان ريزش بيشتري خواهد داشت. يكي از مناسب‌ترين راه‌ها همان طور كه در ابتداي مقاله عنوان شد توليد محتوا مناسب كاربر خواهد بود كه مي‌تواند تا حد قابل قبولي اين ريزش را كاهش دهد.

افزايش ممبر اجباري به روش سايلنت

كاربران اضافه شده به اين روش در كانال شما به حالت سايلنت عضو كانال شما مي‌شوند. در تلگرام شما قادر خواهيد بود نوتيفيكيشن‌هاي ارسالي كانال و اشخاص و حتي گروه‌ها را به دو حالت خاموش يا روشن تنظيم كنيد؛ در روش سايلنت هيچگونه پيامي از جانب كانال يا گروه براي شما مبني بر اضافه شدن محتواي جديد ارسال نخواهد شد. وب سايت‌هاي ارائه دهنده خدمات فروش ممبر از همين قابليت استفاده مي‌كنند و كاربران اد شده به صورت سايلنت را به كانال اضافه مي‌كنند.

 اين روش يك مزيت بزرگ دارد و آن هم اين كه كاربران از اضافه شدن خود آگاه نخواهند شد و اين باعث كاهش ميزان ريزش خواهد شد. البته ناگفته نماند كه كاربران خواهند توانست با ديدن كانال از اد شدن خود آگاهي يابند. مانند روش معمولي استفاده از استراتژي توليد محتوا مي‌تواند براي نگه داشتن كاربران مفيد واقع شود. يكي ديگر از مزيت‌هاي اين روش را مي‌توان افزايش تعداد ويوهاي پست‌هاي آخر كانال در نظر گرفت.

افزايش ممبر اجباري به روش  هيدن

در اين روش كاربران اد شده به هيچ عنوان از اد شدن خود در كانال آگاه نخواهند شد. البته بايد در نظر داشته باشيد كه در اين صورت خبري از افزايش تعداد ويو و همچنين افزايش تعامل كاربران با كانال وجود نخواهد داشت و كاربران اضافه شده تقريبا با كاربران فيك تفاوتي ندارد. اين روش براي افرادي مناسب خواهد بود كه تنها به دنبال افزايش ممبراند و ميزان تعامل برايشان معني خاصي ندارد.

خريد ممبر فيك تلگرام، بادمجان دور قاب

از ديگر روش‌هاي افزايش زود هنگام ممبر را مي‌توان خريد ممبر فيك دانست. در اين روش شما با افراد واقعي مانند روش خريد ممبر اجباري رو به رو نيستيد و تنها با شماره‌هاي مجازي رو به رو هستند. اين كاربران شخصيت‌هاي واقعي نيستند و به وسيله نرم افزارهاي مختلفي ساخته مي‌شوند. اين روش را مي‌توان روشي مناسب براي افزايش ممبر در آغاز كار دانست.

جمع بندي

در اين مقاله از سري مقالات آموزشي وب سايت خريد ممبر تلگرام به بررسي انواع روش‌هاي زود هنگام ممبر پرداختيم. گفتيم كه افزايش ممبر به روش خريد ممبر اجباري مي‌تواند روشي مناسب براي كانال‌هاي باشد كه به دنبال ممبر واقعي و همچنين افزايش ويواند، باشد. اين روش مزيت‌هاي مختلفي از قبيل افزايش ميزان ويو، افزايش كاربران به تعداد دلخواه در كوتاه‌ترين زمان ممكن و واقعي بودن كاربران اد شده را به دنبال دارد. از اين كه در اين مقاله همراه ما بوديد از شما سپاسگزاريم.

تونل انجماد و كاربردهاي آن

۹۹ بازديد ۰ نظر

ونل انجماد يك سالن با قدرت سرمازايي بالا و در حدود منفي ۳۰ تا ۶۰ درجه سانتي‌گراد است. از اين تونل‌ها مي‌توان براي منجمد كردن محصولات گوناگوني از جمه مواد غذايي و ميوه‌جات استفاده كرد. سبزيجات، گوشت، آبميوه و محصولات دريايي در اين تونل‌ها بدون افت كيفيت منجمد شده و بافت و كيفيت اوليه خود را حفظ مي‌كنند. براي منجمد كردن مواد غذايي روش‌هاي متعددي وجود دارد كه تونل‌هاي انجماد يكي از اين روش‌ها محسوب مي‌شوند. اين روش انجماد سريع مزايايي نسبت به روش‌هاي آهسته انجماد دارد كه در طول مقاله با آن‌ها آشنا مي‌شويد.

تونل انجماد

انجماد و تاثير آن بر كيفيت مواد غذايي

انجماد مواد غذايي همواره يكي از دغدغه‌هاي بشر بوده است.  با گذشت زمان و پيشرفت تكنولوژي، فرايندها و روش‌هاي متفاوتي براي نگهداري از مواد غذايي در اختيار قرار گرفته است. عوامل زيادي از جمله سرما، گرما، رطوبت، خشكي و باكتري‌ها و قارچ‌ها همگي در فساد مواد غذايي نقش بسزايي دارند. از همين‌رو استفاده از تكنيك انجماد يكي از آسان‌ترين و منطقي‌ترين راه‌هاي نگهداري مواد غذايي براي يك مدت مشخص به شمار مي‌رود. در واقع انجماد موادغذايي، كيفيت و زمان نگهداري محصولات متفاوت را بالا برده و از اين طريق ديگر مجبور به تحمل ضرر و زيان فاسد شدن مواد غذايي نخواهيم بود.

در واقع بر خلاف تصور عموم انجماد سبب كشته شدن ميكروب‌هاي مواد غذايي نمي‌شود؛ بلكه با كند كردن عمل ميكروارگانيسم‌ها بر كيفيت مواد غذايي تاثير گذاشته و از خراب شدن آن‌ها جلوگيري مي‌كند. روش‌هاي متعددي براي انجماد وجود دارد؛ مواد غذايي را مي‌توان به روش‌هاي آهسته و يا سريع منجمد كرد. در روش آهسته، مواد غذايي را در فضايي با دماي پايين قرار مي‌دهند تا آرام منجمد شود اما در انجماد سريع روش‌هاي متفاوتي براي اين عمل وجود دارد كه يكي از آن‌ها با عنوان تونل‌هاي انجماد شناخته مي‌شود.

تونل انجماد؛ روشي براي انجماد سريع

همان‌طور كه كمي پيش‌تر گفتيم، در انجماد سريع روش‌هاي متفاوتي وجود دارد؛ به عنوان مثال محصول را به صورت مستقيم با ماده منجمد كننده تماس مي‌دهند و يا از طريق تماس غير مستقيم محصول مورد نظر با ماده انجماد كننده اين اقدام را انجام مي‌شود. يكي‌ديگر از روش‌هاي انجماد سريع، عبور جريان هواي بسيار سرد است؛ از آنجايي كه عبور اين جريان بسيار شديد هواي سرد درون يك تونل مخصوص انجام مي‌گيرد، به آن تونل انجماد گفته مي‌شود. اين روش انجماد سريع به صورت اختصاري با نام iqf  نيز شناخته مي‌شود.

تونل انجماد

تونل iqf چه مزايايي دارد؟

يكي از مشكلاتي كه ممكن است انجماد براي مواد غذايي به وجود بياورد، تشكيل كريستال‌هاي بزرگ يخي بر روي محصولات است. يكي از مزاياي انجماد به روش تونل، كم بودن زمان مورد نياز است. انجماد سريع و عبور جريان سرد از مواد غذايي، مانع از تشكيل اين كريستال‌هاي يخي بر روي محصولات مي‌شود. از طرفي گاهي ممكن است انجماد باعث افت كيفيت محصولات متفاوت شود؛

اما در روش‌هاي انجماد سريع كيفيت، طعم و بوي مواد غذايي تا حدود زيادي حفظ مي‌شود. يكي‌ديگر از مشكلاتي كه انجماد مواد غذايي ممكن است براي مصرف كننده به وجود بياورد، انجماد بخش بزرگي از يك محصول است كه ممكن است مشتري به اين اندازه به اين محصول نياز نداشته باشد. در روش iqf اين امكان فراهم شده است تا با جداسازي تك تك محصولات از يك‌ديگر نه تنها استفاده مشتري از آن راحت‌تر شود بلكه كيفيت و ماندگاري محصول منجمد شده بالاتر رود.

انواع تونل انجماد را بيشتر بشناسيد

 همان‌طور كه در ابتداي مقاله ذكر كرديم، انجاد به دو روش آهسته و سريع قابل انجام است كه انجماد سريع خود به چند روش متفاوت صورت مي‌گيرد. يكي از روش‌هاي انجماد به روش سريع تونل انجماد است كه اين نيز به دو شكل قابل انجماد است؛ تونل‌هاي انجماد خطي و تونل‌هاي انجماد مارپيچي. در تونل خطي براي انجماد مواد غذايي آن‌ها را در هواي سرد غوطه‌ور مي‌كنند كه براي انجماد انواع سبزيجات مانند نخود فرنگي، لوبيا سبز، قارچ و … مورد استفاده قرار مي‌گيرند. اما تونل‌هاي انجماد مارپيچي، براي انجماد مواد غذايي در خطوط توليد مورد استفاده قرار مي‌گيرند؛ چرا كه اين تونل‌ها چيزي حدود ۲۰۰ تا ۱۲۰۰۰ كيلوگرم در ساعت ظرفيت دارند.

در روش iqf، عبور جربان هواي سرد از محصولات در زماني كوتاه باعث انجماد مواد غذايي مي‌شود؛ اين يك نوع روش مكانيكي به شمار مي‌رود. در واقع در اين روش جريان هواي سرد شديدي از طريق فن از اطراف محصولات عبور مي‌كند و اين اقدام منجر به منجمد شدن محصولات مي‌شود. اما يكي‌ديگر از روش‌هايي كه با كمك آن محصولات را درون تونل‌هاي انجماد منجمد مي‌كنند،

غرق‌سازي محصولات درون مايع نيتروژن با دماي بسيار پايين است. با توجه به انواع تونل انجماد، تونل‌هاي انجماد خطي تا ۱۲ تن و تونل‌هاي انجماد مارپيچي تا ۳ تن در ساعت ظرفيت دارند. تجهيزات ساخت اين تونل‌ها تا حدود زيادي به كاربرد آن‌ها بستگي دارد مثلا بعضي از تونل‌ها را به تسمه نقاله مجهز مي‌كنند. اما در حالت كلي مي‌توان گفت بيشتر تجهيزات ساخت تونل مشابه با سردخانه است؛ كمپرسور، اواپراتور، تابلو برق و كندانسور جزو تجهيزات ساخت يك تونل به شمار مي‎‌رود.

تونل هاي انجمادي

انواع تونل‌هاي انجماد بر اساس عملكرد آن‌ها

تونل‌هاي انجماد بر اساس عملكري كه دارند نيز به چند دسته تقسيم مي‌شوند. وزشي، تماسي، حاوي نوار نقاله و … انواعي از تونل‌هاي انجماد به شمار مي‌روند كه هركدام بسته به ويژگي‌هايي كه دارند براي منجمد كردن محصولات متفاوتي مورد استفاده قرار مي‌گيرند. نحوه عملكرد تونل وزشي به اين صورت است كه هواي سرد به كمك فن‌ها از روي محصولات عبور كرده و باعث منجمد شدن آن‌ها مي‌شود. اما در روشي مانند تماسي مواد در بين جداره‌ها قرار مي‌گيرند و گاهي نيز مواد را به صورت مستقيم با نيتروژن تماس مي‌دهند.

تونل انجماد چه تفاوت‌هايي با سردخانه دارد؟

يكي از مشخص‌ترين تفاوت‌هايي كه بين تونل‌هاي انجماد و سردخانه وجود دارد، سرعت انجماد بالا است. در تونل‌هاي انجماد محصولات با سرعت بسيار بيشتري نسبت به سردخانه منجمد مي‌شوند و اين امر مي‌تواند ماندگاري محصول را بالاتر برده و كيفيت آن را تا حدودي بيشتري حفظ كند. همچنين نوع اواپراتور نيز در اين دو متفاوت است؛ اواپراتور در تونل‌هاي انجماد معمولا به صورت ايستاده قرار مي‌گيرد. در طريقه ساخت درهاي تونل و سردخانه نيز تفاوت‌هايي وجود دارد؛ طريقه باز شدن و طراحي درب تونل‌هاي انجماد بسيار متفاوت است و جنس ساخت آن‌ها از نوع پي وي سي و يا پلي استر است.

اصول طراحي تونل‌هاي انجماد

براي ساخت و طراحي تونل‌هاي انجماد يكي از مهم‌ترين فاكتورهايي كه بايد به آن توجه شود، ظرفيت تونل است. زماني كه به ساخت يك تونل انجماد براي منجمد كردن محصولات متفاوت فكر مي‌كنند، محاسبات طراحي بر اساس نوع ماده‌اي كه قرار است در اين تونل منجمد شود، دما و زمان لازم براي انجماد آن صورت مي‌گيرد. بر اين اساس مي‌توان گفت ظرفيت تونل در حقيقت مقدار موادي است كه در زمان مشخصي سرد شده و به دماي مورد نظر مي‌رسد. براي طراحي و راه‌اندازي يك تونل به تجهيزاتي از قبيل: شيرهاي انبساط، تابلو برق و عايق، كندانسور و اواپراتور نياز است. زماني يك تونل طراحي مي‌شود بايد در ساخت و طراحي آن دقت شود كه تا حد ممكن زمان انجماد محصولات كاهش يايد؛ چرا كه با اين اقدام، بافت و كيفيت مواد غذايي حفظ مي‌شود.

شايد از خود بپرسيد چرا زمان كم براي انجماد مواد غذايي ضروري است؟ افزايش زمان انجماد باعث مي‌شود تا سطح مواد منجمد شده و يخ مانند يك عايق عمل كرده و از كاهش دما و انجماد درون مواد غذايي جلوگيري كند. همچنين در طراحي در براي تونل، از پيچ‌هاي مخصوصي استفاده مي‌شود كه تحمل فشار بالا را داشته باشند.

درب هاي تونل انجماد 

دربهاي تونل انجماد كنترل دار ، با استفاده از پيچهاي مخصوص در فشارهاي با اداراي سيستم بسته شدن خاصي مي باشد.دربها داراي انواع رنگ شده سفيد ، پي وي سي ، ضد زنگ و يا پلي استر قابل انتخاب براي مشتري مي باشد.

درب از پي وي سي داخلي ،آلومينيوم آنادايز شده عايق كاري حرارتي از محيط زيست ، گسگت هاي مخصوص كه داراي طراحي بخصوصي جهت حفظ دما مي باشند تشكيل مي گردد و به صورت انتخابي مي تواند داراي يك محل برا ي شيشه كنترل باشد.

تونل انجماد iqfتونل انجماد iqf

كيفيت مواد غدايي حين انجماد؛ مهم‌ترين مسئله‌اي كه بايد به آن توجه داشت

برخي از مواد غذايي حين انجماد كيفيت اوليه خود را از دست مي‌دهند به همين‌خاطر بايد براي انجماد انواع سبزيجات و مواد غذايي از چگونگي فرايند انجماد آن‌ها به طور كامل اطلاع داشته باشيد. براي اينكه فرايند انجماد محصولات به درستي انجام شود بايد علاوه بر زمان و دماي انجماد به مسائل ديگري نظير دماي مناسب براي ميكروب كشي نيز توجه كرد. به‌طور مثال بسياري از ميوه‌ها حين چيده شدن و انتقال به تونل‌ها براي انجماد آلوده به انواع سم‌ها و شهدها هستند. بنابراين بايد براي حفظ كيفيت و سلامت مواد غذايي و ميوه‌جات قبل از انتقال آن‌ها به تونل انجماد، محصولات آلوده جهت شستشو درون آب صد درجه سانتي‌گراد قرار بگيرند.

آنزيم‌هايي كه براي انجماد برخي از ميوه‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد جز آنزيم‌هايي به شمار مي‌رود كه قابليت اكسيداسيون را در طول فرايند انجماد افزايش مي‌دهند و از فاسد شدن آن‌ها جلوگيري مي‌كنند. اما براي انجماد فراورده‎‌هاي گوشتي هيچ دستوراعملي در طول فرايند انجماد نياز نسيت. عوامل متعددي در كيفيت مواد  منجمد شده تاثيرگذار است كه برخي از آن‌ها عبارتنداز:

  • شرايط نگهداري محصول مورد نظر
  • انتخاب روش مناسب براي انجماد
  • دارا بودن دقت كافي در انتخاب محصول و آماده‌سازي آن براي انجماد

مزاياي انجماد به روش تونل انجماد

اين سيستم يكي از بهترين روش‌هاي موجود براي منجمد كردن محصولات مورد نظر اعم از مواد غذايي، محصولا گوشتي، ميوه‌جات و … مي‌باشد. برخي از مزاياي استفاده از اين روش را مي‌توان به صورت خلاصه به صورت زير بيان كرد:

  • مواد در مدت زمان كوتاهي منجمد مي‌شوند
  • امكان رشد باكتري به حداقل مي‌رسد
  • انجماد با سرعت بيشتري انجام شده و در زمان صرفه جويي مي‌شود
  • به دليل اتوماتيك بودن بخش‌هاي مختلف آن نياز به نيروي انساني كمتر مي‌شود

تونل انجماد سنتي‬‎ صنايع برودتي برادران حقيقي

تونل انجماد سنتي ( Traditional freezing tunnel )

تونل انجماد سنتي معمولا جهت انجماد گوشت ، مرغ ، ماهي ، بستني ميوه جات ، صيفي جات ، سبزيجات ، پيش سردكن هاي كشتارگاه ها و هرگونه محصولاتي كه به اين دما نياز دارند استفاده مي شود .

تونل انجماد سنتي در يك شيفت كاري ۸ ساعته دماي هرگونه محصول را به ۴۰- درجه سانتيگراد تغيير مي دهد .

سردخانه فريون و تونل انجماد با قيمت دستگاه انجماد سريع مناسب به همراه گارانتي و خدمات پس از فروش به شما عزيزان ارائه مي گردد.

صنايع برودتي برادران حقيقي آمادگي ساخت و اجرا هرگونه تونل انجماد سنتي از تناژ يك تن الي به بيشتر را با تجهيزات فريوني و تجهيزات آمونياكي را در هر نقطه از كشور و خارج از كشور را دارد و جهت اطلاع از اطلاعات فني و روش ساخت با ما تماس بگيريد .

 

طراحي و ساخت انواع سردخانه

۹۴ بازديد ۰ نظر

كي از روش‌هاي قديمي  و پايه كه براي جلوگيري از فاسد شدن مواد غذايي مورد استفاده قرار مي‌گيرد، استفاده از سرما موجود در سردخانه است. مي‌توان اختراع اين دستگاه را يكي از ده اختراع برتر قرن در هزاره دوم ميلادي در نظر گرفت. اولين شيوه سرمايش عملي را مي‌توان سرما با آمونياك در نظر گرفت. اما امروزه انواع روش‌هاي مختلفي براي ايجاد تبريد در دنيا وجود دارد. در ادامه اين مقاله از سري مقالات آموزشي وب سايت به بررسي و اهميت اين موضوع خواهيم پرداخت؛ با ما همراه باشيد.

سردخانه

چرا سردخانه‌ها اهميت دارند

جالب است بدانيد يكي از شاخصه‌هاي سنجش ميزان رشد فن آوري در يك كشور به تعداد واحدهاي صنعتي بر مي‌گردد كه براي انجماد مواد غذايي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. پس از استفاده از آمونياك براي ايجاد سرما انواع روش‌هاي مختلف براي ايجاد سرما به وجود آمد؛ از جمله اين روش‌ها مي‌توان به روش فريون براي ايجاد سرما اشاره كرد. از اين سيستم به صورت گسترده در خانه‌ها براي ايجاد مكاني براي سرما مورد نياز براي نگهداري مواد غذايي استفاده مي‌شده است. پس از نگراني‌ها در رابطه با تخريب لايه ازون توسط روش‌هاي ايجاد شده، قراردادي به نام وين به اجرا گذاشته شده كه باعث توجه بيشتر به لايه ازون و همچنين روش ساخت سردخانه‌ها و ايجاد سرما به وجود آمد. پس از اين قرارداد بود كه روش hfc به عنوان روشي جايگزين مورد استفاده قرار گرفت. اين روش اثرات تخريبي روي لايه ازون نداشت ولي همچنان باعث گرماي گلخانه‌اي داشت.

اين روش هم به دليل تصويت قرارداد عدم  استفاده از روش‌ها براي كاهش گرماي گلخانه‌اي ممنوع اعلام شد. هر چند در حال حاضر در برخي از كشورها از روش‌هايي مانند cfc و hcfc براي پروژه‌هاي بزرگ صنعتي براي ايجاد سرما استفاده مي‌شود. اين در حالي است كه اين روش‌ها علاوه بر اثر تخريبي بر لايه ازون پتانسيل بالايي در گرماي گلخانه‌اي دارد.

اولين دستگاه سرمايش جهان

يكي از روش‌هاي كه باعث ايجاد اولين دستگاه سرمايش جهان گرديد، سيكل تبريد بود كه در سال ۱۸۰۰ بسيار رايج شد. استفاده از اين روش ۳۴ سال ادامه داشت. جالب است بدانيد اولين دستگاه ساخته شده  در كارخانه‌هاي آبجو سازي مورد استفاده قرار گرفت. اولين بار از آمونياك در سال ۱۸۵۰ براي ايجاد سرما در فرانسه مورد استفاده قرار گرفت. آمريكا از اين روش براي ايجاد دستگاه يخ ساز مصنوعي مورد استفاده قرار گرفت. اولين دستگاه سردخانه در سال ۱۸۷۲ اختراع شد و از سال ۱۹۰۰ از اين ماشين‌ها براي صنايع يخ سازي و سردخانه‌ها براي مواد غذايي و شيميايي مورد استفاده قرار گرفت. پس از آن از سال ۱۹۲۰ در ساخت پاتيناژ و در سال ۱۹۳۰ از اين دستگاه براي تهيه مطبوع مورد استفاده قرار گرفت.

سردخانه

سردخانه چيست

محلي كه از آن براي خنك نگه داشتن مواد غذايي استفاده مي‌شود را سردخانه گفته مي‌شود. در توضيح بهتر مي‌توان اين دستگاه را ساختمان و تاسيساتي در نظر گرفت كه باعث افزايش ميزان ماندگاري و همچنين كيفيت مواد غذايي مي‌شود. يكي از مهم‌ترين وظيفه‌هاي اين دستگاه را مي‌توان جلوگيري از ايجاد فساد در كالاها و موادي كه در آن وجود دارد دانست. لازم به توضيح است كه كاربرد اين دستگاه تنها براي نگهداري مواد غذايي و كشاوري خلاصه نمي‌شود و مي‌توان از اين دستگاه در انواع صنعت‌ها مانند نظامي و نگهداري مواد شيمايي استفاده كرد؛ به صورت كلي مي‌‌توان گفت از اين دستگاه استفاده‌هاي گوناگون و متنوعي مي‌شود.  اين دستگاه‌ها را مي‌توان به چهار دسته كلي تقسيم كرد.

 اولين نوع از سردخانه‌ها همان دستگاه‌هاي سرمايش خانگي بود كه ما آن‌ها را با نام يخچال مي‌شنايم؛ عموما استفاده از اين دستگاه‌ها براي افزايش ميزان ماندگاري و كيفيت مواد غذايي مورد استفاده در منزل است. يخچال‌ها خود در انواع مختلفي توليد مي‌شوند كه مي‌توان بر اساس ظرفيت مورد استفاده و همچنين نياز مدل و ظرفيت مد نظر خود را انتخاب كرد. نوع دوم اين دستگاه‌ها را مي‌توان همان يخچال‌هاي مورد استفاده در سوپر ماركت‌ها دانست. در سوپر ماركت‌ها از اين  يخچال‌ها عموما براي نگهداري مواد غذايي فاسد شدني استفاده مي‌شود. نوع سوم اين دستگاه‌ها را مي‌توان سردخانه‌هاي تجاري در نظر گرفت. اين دستگاه‌ها عموما توسط رستوران‌هاي بزرگ و همچنين هتل، دانشگاه‌ها و پادگان‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

همان طور كه مشخص است از اين دستگاه‌هاي تجاري نيز براي نگهداري مواد غذايي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. نوع چهارم اين دستگاه‌ها را مي‌توان دستگاه‌هاي سرمايش صنعتي در نظر گرفت. از اين دستگاه‌ها عموما در كارخانجات عظيم صنعتي استفاده‌هاي گوناگوني مي‌شود.

اصلي‌ترين قسمت يك دستگاه سرمايشي

يكي از مهم‌ترين قسمت‌هاي يك دستگاه سرمايشي را مي‌توان  كمپرسور، اواپراتور و كندانسور آن در نظر گرفت. ديگر قسمت اصلي يك دستگاه سرمايشي را مي‌توان محفظه آن در نظر گرفت؛ چراكه اصلي‌ترين قسمت كه باعث جلوگيري از هدر رفت سرما و همچنين محل نگهداري كالاهاي مورد نظر است، همين محفظه است. نكته مهم در رابطه با دستگاه‌هاي سرمايش صنعتي و تجاري آن كه معمولا در اين دستگاه‌ها از ساندويچ پنل به جاي محفظه استفاده مي‌كنند؛ به اين قسمت از اين دستگاه اصطلاحا ساندويچ پنل گفته مي‌شود.

تقسيم بندي بر اساس نوع عملكرد

علاوه بر دسته بندي ارائه شده در بالا روش‌ ديگري براي دسته بندي وجود دارد كه به دسته بندي بر اساس نوع عملكرد موسوم است. در اين نوع دسته بندي عموما دو دو دسته دستگاه وجود دارد، دستگاه‌هاي آمونياكي و دستگاه‌هاي فريوني. اين كه شما چه نوع سردخانه‌اي را بايد براي محل مورد نظر خود انتخاب كنيد به عوامل زيادي مانند ميزان سرما، ميزان گنجايش و غيره مربوط خواهد بود.

نوع ديگر رايج دسته بندي‌ را مي‌توان دسته بندي بر اساس ميزان سرما در نظر گرفت. در اين نوع دسته بندي عموما دو نوع دستگاه وجود دارد؛ سردخانه‌هاي زير صفر و  بالاي صفر.

كانكس-سردخانه-صنايع برودتي حقيقي

سردخانه زير صفر

خود اين دستگاه‌ها انواع مختلفي دارند كه در ادامه به توضيح در رابطه با هر كدام خواهيم پرداخت. اولين نوع از اين دستگاه را مي‌توان دستگاه‌هاي مورد استفاده براي ميوه و لبنيات در نظر گرفت. دماي كاري اين نوع از دستگاه‌هاي ايجاد سرما بين ۰ تا ۴ درجه سانتي‌گراد است. انواع ديگر اين دستگاه‌ها را مي‌توان با عنوان دستگاه سرمايش شير، دوغ و ماست و همچنين دستگاه نگهدارنده گوشت تازه عنوان كرد. نوع ديگر سردخانه زير صفر براي نگهداري گوشت مرغ يخ زده مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

دماي كاري اين نوع از دستگا‌ها عموما پايين‌تر از صفر است و منفي هجده درجه سانتي‌گراد معمول‌ترين دما براي اين نوع دستگاه‌ها است. تونل انجماد را هم مي‌توان يكي از انواع اين دستگاه‌ها در نظر گرفت. از اين تونل‌ها عموما براي منجمد كردن مواد غذايي در سريع‌ترين زمان ممكن استفاده مي‌شود. دماي مورد استفاده براي اين دستگاه را مي‌توان منفي چهل درجه سانتي‌گراد عنوان كرد. اين تونل قابليت انجماد مواد غذايي در سريع‌ترين زمان ممكن را دارد. 

دستگاه‌هاي ايجاد سرمايش براي تشكيل بستني نوع ديگر از اين دستگاه‌ها است. نكته مهم در رابطه با اين دستگاه‌ها آن است كه وابسته به ميزان خامه و چربي مورد استفاده در بستني ساختار اين دستگاه مي‌تواند متفاوت باشد. نكته مهم ديگر را رابطه با اين دستگاه‌ها آن كه معمولا براي ايجاد حالت نرمي در بستني نياز به دماي زياد سرد نخواهد بود و با دماي پايين نيز شكل كلي بستني به وجود خواهد آمد. به دليل ساختار خاص بستي معمولا از كمپرسورهاي دو مرحله‌اي براي اين دستگاه‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

دسته بندي بر اساس حجم و ابعاد

ديگر روش دسته بندي كردن اين دستگاه‌ها را مي‌توان بر اساس حجم و ابعاد در نظر گرفت. اتاقي، متحرك، كانكسي و صنعتي بزرگ از انواع اين دسته بندي است. لازم به توضيح است كه اين نوع از دستگاه‌ها عموما براي موارد خاص و همچنين در فضاي مناسب استفاده مي‌شود. نوع كوچك يا همان اتاقي اين دستگاه براي نگهداري مواد غذايي رستوران‌ها و همچنين مراكز توزيع  ميوه مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين دستگاه عموما يك پانل است كه داخل آن تجهيزات سرمايشي به صورت مناسب نصب شده است. در نوع كانكسي اين دستگاه از ديواره‌هاي اتاق  براي تقسيم كردن فضاي داخلي كانكس استفاده مي‌شود. در نوع بزرگ اين دستگا‌ها كه معمولا براي انبارهاي ذخيره مواد غذايي در حجم بسيار زياد و انبوه مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين نوع از مكان‌ها عموما بر اساس اتاق‌هاي مختلفي تقسيم بندي مي‌شود. عموما در اين نوع دستگاه‌ها از روش‌هاي فريوني و يا آمونياكي براي ساخت و طراحي استفاده مي‌شود.

دسته بندي بر اساس كنترل اتمسفر

يكي ديگر از روش‌هاي دسته بندي رايج براي تقسيم كردن اين دستگاه‌ها، تقسيم بندي بر اساس كنترل اتمسفر است. اين نوع از دستگاه‌ها عموما براي نگهداري موادي مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه نياز به نگهداري طولاني مدت دارند. براي ساخت اين نوع دستگاه‌ها عموما نياز به شرايط خاص از نظر تركيب هواي درون اتاق وجود دارد. همچنين بايد به وسيله اتيلن ميزان غلظت اكسيژن را كاهش داد.  نوع ديگر اين دستگاه‌ها را مي‌توان دستگاه‎هاي ايجاد سرماي  معمولي در نظر گرفت. كاركرد اين دستگاه‌ها عموما به وسيله كنترل هواي معمولي و با تنظيم دما و ميزان رطوبت كار مي‌كنند. عموم استفاده از اين دستگاه‌ها را مي‌توان براي نگهداري مواد غذايي در نظر گرفت.

اقتصادي-بودن-سردخانه-صنايع برودتي حقيقي

سردخانه‌هاي بالاي صفر

همان طور كه از نام اين دستگاه‌ها مشخص است ميزان دماي كاري اين دستگاه‌ها بالاي صفر است؛ از اين نوع دستگاه‌ها عموما در صنعت‌هاي كشاورزي براي نگهداري سبزيجات و ميوه جات و همچنين صيفي جات در نظر گرفت. اين نوع سردخانه خود به دو دسته كلي فريون كار و آمونياك تقسيم بندي‌ مي‌شوند.

۳- سردخانه دو مداره:

تركيبي از دو نوع بالا بوده و بسته به كالايي كه بايد در آن نگهداري شود، درجه آن تنظيم مي گردد و اصولا به دو صورت مورد استفاده قرار مي گيرند.

يكي به صورت واحدي وابسته به صنايع در كارخانجات توليدي كه صرفا مواد مشخص و يكساني را در آنها نگهداري مي نمايند و دوم مستقل كه بسته به موارد نياز و مواد خوراكي كه به آنها سپرده مي شود برنامه خود را تنظيم مي نمايند.

بدين صورت كه گاهي در اختيار شركت گوشت يا زماني در اختيار سازمان تعاون شهر و روستا و يا استفاده كنندگان ديگر قرار داده مي شوند.

۴- سردخانه هاي پرتابل يا متحرك:

علاوه بر تمام دستگاه هاي تبريد كه به آن اشاره شده است، تعدادي از دستگاه هاي تبريد در طرح هاي مختلف و براي نگهداري محصولات متفاوت و كاربردهاي خاص ساخته مي شود كه جهت حمل و نقل گوشت، مرغ، شير، بستني، صندوق هاي گل فروشي و سردخانه هاي بيمارستاني و غيره مي باشد.

سازنده سردخانه

شركت صنايع برودتي برادران حقيقي با سال ها تجربه در زمينه صنعت برودت ايران در حال حاضر بزرگترين سازنده سردخانه در ايران مي باشد

امروزه از تبريد در سطح وسيعي جهت تهيه و نگهداري مواد غذايي ( گوشت ، مرغ و ماهي و … ) و انواع ميوه جات و صيفي جات استفاده مي شود .

براي اين منظور ايجاد سردخانه با دماهاي مختلف در شهرها و مجتمع هاي فروشگاهي و رستوراني بزرگ اجتناب ناپذير گرديده است .

تجهيزات مورد نياز در احداث سردخانه

عايق بندي حرارتي سردخانه از مهم ترين نكات در نحوه طراحي و احداث اتاق هاي سردخانه كوچك يا بزرگ مي باشد. پلي يورتان، فوم، پلي استايرن، چوب، پشم و شيشه و … موادي هستند كه با توجه به نوع سردخانه براي ساخت اتاق سرد مورد استفاده قرار مي گيرند. درب سردخانه با توجه به اينكه سردخانه از نوع دماي زير صفر يا بالا صفر است در دو مدل كشويي و لولايي با ابعاد مختلف انتخاب مي شود.

ساخت-سردخانه-صنايع برودتي برادران حقيقي

قطعات مكانيكي به كار رفته در ساخت يك سردخانه

قطعات مكانيكي يك سردخانه با توجه به ابعاد، ظرفيت، نوع محصولات و شرايط محيطي انتخاب مي شود. ما در گروه صنايع برودتي برادران حقيقي قادريم تمامي تجهيزات مكانيكي كه در ساخت يك سردخانه مورد نياز است، از برند هاي معتبري مانند بيتزر، كوپلند، دانفوس و … را با كيفيت مناسب تهيه كند. اين قطعات شامل موارد زير است:

كمپرسور

انتخاب يك كمپرسور مناسب با توجه به ظرفيت سردخانه و دماي اواپراتور و كندانسور انجام مي شود. علاوه بر انتخاب كمپرسور، گاز مبرد در سيكل هم بايد تعيين شود. براي تعيين يك كمپرسور كه مهم ترين تجهيز به كار رفته در سردخانه است حتما از مشاوره هاي تخصصي كارشناسان ما استفاده كنيد.

كندانسور

ما پيشنهاد مي كنيم براي انتخاب يك كندانسور مناسب، ظرفيت دفع حرارت، دماي كندانسور، نوع مبرد و اختلاف دماي كندانسور و محيط را حتما در نظر بگيريد.

اواپراتور

براي انتخاب اواپراتور سردخانه بايد نوع مبرد، بار برودتي مورد نياز، دماي اواپراتور و اختلاف دما براي انتقال حرارت بين هوا و اواپراتور درجهت درست را در نظر گرفت.

تجهيزات خط مايع

اين تجهيزات در واقع شامل شير انبساط، شير برقي، سايت گلاس، فيلتر دراير و چك ولو است كه شركت
صنايع برودتي برادران حقيقي تمامي آن ها را از برند هاي معتبر در اختيار دارد.

خط مكش و خط تخليه

اين تجهيزات شامل فيلتر روغن، اويل سپراتور، مافلر، بال ولو، پرشر سوئيچ و … مي باشد كه ما با استفاده از تيم اجرايي با سابقه ي خود مي توانيم اين قطعات را در محل مورد نظر نصب كنيم.

ساخت-سردخانه-صنايع برودتي برادران حقيقي

قطعات الكتريكي به كار رفته در ساخت يك سردخانه


اجزا و قطعات الكتريكي سردخانه شامل تابلو برق، كابل ها، لامپ ها و تجهيزات كنترلي مي باشد. تابلو برق وظيفه ي ايجاد ثبات، كنترل شرايط دمايي و بررسي تجهيزات را بر عهده دارد كه به طور كلي از ترموستات، تايمر، نشانگر ها و هشدار ها، فيوز و كليد ها، كنترل آلات، بدنه و كليد حرارتي ساخته شده است. كنترل آلات تابلو برق بايد شامل كنترل فاز، كنترل فشار بالا و فشار پايين و كنترل pump down باشد.

كانكس سردخانه اي

اين نوع كانكس ها در دو نوع ثابت و متحرك ساخته مي شود كه نوع ثابت بيشتر در رستوران ها ،كارخانه جات و هتل ها براي نگهداري مواد اوليه غذايي كارايي دارد ولي نوع قابل حمل بسته به اندازه، قابل حمل با كاميون ، كاميونت، وانت و… مي باشد.

در توليد اين كانكس عايق بودن يكي از مهمترين فاكتور ها مي باشد به همين دليل در بدنه اين كانكس ها از صفحه هاي ساندويچ پانل استفاده مي شود . اسكلت اين كانكس ها مانند مابقي كانكس ها است با اين تفاوت كه در كانكس هاي سردخانه اي از عايق تزريقي پلي اوريتان به ضخامت ۱۰ سانتيمتر استفاده مي شود تا از هدر رفتن سرما جلوگيري شود.

قيمت اين كانكس ها نسبت به اندازه، جنس ديواره و سقف و همچنين تجهيزات محاسبه مي گردد. درب هاي استفاده شده در اين كانكس ها كاملآ عايق بوده و در آنها از لاستيك هاي درزگير استفاده شده است.

كانكس-سردخانه-صنايع برودتي حقيقي

مزاياي كانكس سردخانه

  • امكان ساخت كانكس با هر اندازه بسته به نياز مشتري
  • عايق بسيار خوب گرما و سرما
  • بالا بودن عمر مفيد اين كانكس نسبت به ساير كانكس هاي معمول (با توجه به اهميت جلوگيري از اتلاف سرما در اين نوع كانكس ها)
  • تسريع در مراحل طراحي و ساخت و نصب اين كانكس
  • مقاوم در برابر شرايط جوي نظيرآفتاب، باد، باران و…
  • مقاوم در مكانهاي مرطوب چه از نظر نوع بدنه و چه عايق بودن
  • قابليت جابه جايي آسان

كانكس-سردخانه-صنايع برودتي حقيقي

كاربرد هاي كانكس سردخانه

  • كانكس سردخانه ميوه
  • كانكس سردخانه لبنيات
  • كانكس سردخانه گوشت
  • كانكس سردخانه دارو
  • كانكس سردخانه مواد غذايي

عايق سردخانه

سردخانه ها به دليل اختلاف دمايي كه با محيط بيرون دارند نيازمند عايق كاري هستند تا از اتلاف انرژي جلوگيري به عمل آيد. نوع عايق سردخانه و نحوه اجراي آن تأثير بسيار زيادي در عملكرد سردخانه، ميزان مصرف انرژي سردخانه و عمر تجهيزات سردخانه دارند.

بنابراين انتخاب يك گزينه مناسب براي عايق سردخانه امري بسيار مهم مي باشد. عايق سردخانه انواع مختلفي دارد كه در زير به برخي از آن ها اشاره خواهيم كرد.

انواع-عايق-سردخانه-صنايع برودتي حقيقي

مقايسه ضخامت عايق ها

كيفيت هر عايق حرارتي با نسبت دادن يك ضريب انتقال حرارت به آن سنجيده مي شود. هر چقدر اين ضريب انتقال حرارت كمتر باشد آن عايق به مراتب بهتر خواهد بود. شكل زير نشان مي دهد كه اگر بخواهيم براي يك سردخانه هر كدام از عايق هاي پلي يورتان، پلي استايرن منبسط شده با گرافيت، پلي استايرن منبسط شده، پلي استايرن اكسترود شده و پشم معدني را استفاده كنيم، به چه ضخامتي از آن عايق نياز خواهيم داشت. البته انتخاب عايق سردخانه به عوامل متعددي وابسته است و ضخامت و نوع عايق بايد توسط كارشناس با توجه به دماي سردخانه، دماي محيط، محل ساخت سردخانه و غيره تعيين گردد. 

انواع-عايق-سردخانه-صنايع برودتي حقيقي

انواع عايق سردخانه

از مواد مختلفي جهت عايقكاري سردخانه ها مي توان استفاده كرد. در گذشته از پشم سنگ به عنوان عايق حرارتي استفاده مي شده است. با گذر زمان و پا به عرصه گذاشتن مواد پليمري و پيشرفت تكنولوژي عموماً از پلي استايرن منبسط شده (EPS)، پلي استايرن اكسترود شده (XPS) و پلي يورتان (PU) به عنوان عايق سردخانه استفاده مي شود. عايق هاي پلي استايرن بيشتر به شكل بلوك و در چگالي هاي مختلف توليد مي شوند و جهت عايقكاري كف سردخانه مناسب هستند. عايق پلي يورتان به شكل ساندويچ پانل به طور گسترده اي توليد مي شوند و معمولاً جهت عايقكاري ديوارها و سقف سردخانه از آنها استفاده مي كنند.

انواع-عايق-سردخانه-صنايع برودتي حقيقي